Monday, April 27, 2009

queen of procrastination


Now that I have enough work to get done, I turn towards my poor neglected blog with renewed zest. Old habits die hard, throughout my student years when exams were around the corner I would do a DEEP cleaning of my room for days. I'd make detailed time tables and schedules of what I would study when and then discuss them with my study partner..another accomplished study shirker like myself. We would 'study' all night long and sleep during the day claiming the lack of distraction was good for us. We were very punctual about our 'update conversations' which happened after every two hour session of 'studying'. I did this, this and this what did you do? You fell asleep?? OMG okay let me teach you all I know. The phone conversation would go on for an hour..but the next break was never pushed out. I'm amazed I passed ANY exam in my life.

Anyway, I don't have any exams coming up but there is another baby coming in a few months! I was in complete denial for the first 14 weeks or so. I felt soo crappy I would tell myself everyday, this is not really happening. Tomorrow I will stop throwing up, weeping and snapping at the world and look for a job like I planned to do when Anika goes to school. But alas by week three of Anika's preschool I was in the throes of first trimester mayhem. Yuck. First trimesters are no fun. Anyway its behind me now, I have my energy back but I am in no mood to do all the stuff that has piled up on my plate. I have to edit two videos for friends, one for a non profit in CA, organize all the closets in the house, create a better play area for Anika, frame a bunch of stuff..and on and on. So finally I've found the time to do something that is not on my list, BLOG! I predict I'm going to be very regular around here for sometime.

9 comments:

iMother2.0 said...

YAY! Three cheers for procrastination! It's my FAVORITE and an area I truly excel in ;p

I'm soooo glad you're back blogging and through your first trimester...I don't even need to tell you how much you've been missed.

Congratulations on your new baby....and all the wonderful things you will be able to procrastinate about :)

Kaat at MamaStories said...

You're back! And how! I was wondering what was going on. I was beyond hope, you know, even took your blog off my blogroll: sorry! will put it back immediately! What good news, and oh, a new little babe to blog about. And is your little chumki doing well at school now?

Stephanie said...

I'm so happy to see you blog again! You have been missed a lot. I'm glad things are going well for you and that you are feeling great. I'm on the procrastinate train too. I think procrastination is my middle name, just ask my Mr. ;P

Banno said...

Good news!

Isn't procrastination just great? I do that too, start cleaning cupboards when I ought to be writing, writing when I ought to be paying the bills.

SUR NOTES said...

sorry for the closets,
yay for us!!!

glad you are back

LA said...

I adore you. What a blessing you carry! Please don't put that video at the top of any of your lists...You will only put me to shame with my empty scrapbooks and pics I only hold on my computer... Seriously!
We should form a procrastination group (unfortunatley...nothing would get done!!)hee hee

Banno said...

BTW, that picture of the cat on the roll of carpet, looks like an elephant, really!

anja said...

Banno! LOL! That is our FAT cat Palu Maharaj, bahut khaata hai, bahut diets try kiye, par kuch fayda nahi hua!

Priya Shaikh said...

I can vouch for Anj' procrastination being a family trait :) I dunno about cleaning closets but I too would have endless advisory conversatiobs with all my study partners (I had several) and I would indulge myself in a variety of beauty massages, pedicures, long walks with the dog etc :))